Renata Greiner - Robert Kaufman

7.10. - 31.10.2008

Popis

RENATA GREINER, rozená Gottwaldová se narodila a vyrůstala ve Dvoře Králové nad Labem. Roku 1968 se po skončení „Pražského jara“ ocitla víceméně náhodou v západním Německu v Mohuči, kde se již v necelých 16 letech stala studentkou vysoké umělecké školy se zaměřením na grafiku. Potom pracovala jako samostatná designerka pro ZDF a jiná trickfilmová studia, spezializovaná na konzepty a animaci filmu. Ze začátku se jednalo o didaktické filmy a o reklamu, později o náročné třidimenzionální sekvence pro medicínu a pharmaindustrii.Také zakázky na ilustrace se množily.

Od přesídlení do Mnichova zaměřila ve své práci na volnou tvorbu. Tam se také se provdala za Gottfrieda Greinera, koncertního mistra Bavorského rozhlasu.

Po mnoha výstavách v cizině, mimo jiné s českými skláři, žáky prof. Libenského v Salzburgu, se po revoluci objevila i v českých dobře zavedených a uznávaných galeriích. Obzvlášt ráda spolupracuje se zkušenými galeristy bývalých prodejen „Díla“. Její práce najdete také v městských galeriích, kde oceňuje především velké prostory. Prezentovala se tak například v rodném městě Dvůr Králové, v Českém Krumlově, v Mladé Boleslavi, Hradci Králové i v Praze, dobře ji již také znají v Liberci a v Olomouci. V poslední době vystavovala v Chodské Tvrzy v Praze, v Trutnově, v Hořicích, v Pardubicích a také zase v Německu. Kromě toho připravuje na příští roky řadu výstav po Evropě v rámci Czech Centres.

Motivy jejích obrazů se orientují na její blízké okolí a její záliby; umění, cestování, starožitnosti, hudba, příroda, sport, architektura, dějiny, mód... Ve dvouch posledních řadách volně cituje dva známé fotografy, japonce Nobuyoshiha Arakiho v souboru „Dotyky“ a Helmuta Newtona v souboru „Kořist nebo lovec“.

Tvorba Renaty Greiner překvapuje technickou dokonalostí, a o tom nám sama něco poví.
„Z moji práce grafičky jsem si do své volné tvorby přinesla velmi dobrou řemeslnou techniku, smysl pro konzepty a taky hodně trpělivosti.
Myšlenky a nápady zpracovávám, jako dříve storyboard`s, ve formě malých skic na transparentu. Hledám optimální objekty, tvary, perspektivu, rozdělení ploch a ne naposledy formát. Když potom již mám docela přesnou představu a obraz před sebou skoro vidím, vypracuji si velmi přesnou kresbu tužkou v originální velikosti. Často si takto připravím více motivu jedné série, nejméně vždy dva obrazy.
Technika malování je podle motivu i podle použitého kartonu různá. Ráda pracuji na franzouských ručně dělaných Arches kartonech, ale někdy i na lesklém, hladkém a tvrdém Schoellerhammeru. Úplně bez vyjímky používám při malování akvarelové barvy, někdy v kombinaci se stříkací pistolí -airbrush-, jindy v kombinaci s akvarelovými pastelkami a jindy ve spojení s aplikovanými kovovými objekty.
Práce s akvarelem patří určitě k nejtěžším technikám, ale zato mají krásnou průzračnost a jemnost a nekonečnou škálu nuancí. Rozpíjecí techniku akvarelu používám zřídka. Obvykle pracuji s akvarelem jako s temperou a s dost suchým štětcem.
Stříkací pistoli používám také hodně, někdy na pozadí, někdy na dodatečné stíny a reflexy. Pracovat se musí velmi opatrně a přesně. Podle předkresby si skalpelem musím z folie připravit masky, které potom m zvedám, stříkám, zase vracím atd... Je to takové puzzle z mnoha částí, které se nesmí rozpadnout, ale také musí být možno s nimi jednotlivě manipulovat. Bílé vynechané plochy doplním akvarelem, obraz zase ještě často dokončím stříkací pistolí.
Když pracuji s aplikacemi kovu mám kompozici také dopředu připravenou. Podle ní si uliji potřebné elementy, například mušle a škeble pro zátiší s mořským motivem, potom obraz vypracuji a nakonec elementy lepím do vynechaných ploch.
I když mám už docela dost zkušeností je každý obraz vždy znovu malé dobrodružství. Na některých obrazech pracuji i 6 až 8 týdnů.“

Ona sama svoji tvorbu vidí mezi surealismem, manirismem a fotografickým realismem propojeným s grafickým cítěním a grafickou úpravou. Obdivuje barokní mistry, vzorem je jí Arcimboldo nebo Tizian, z moderních umělců je to Paul Wunderlich. Kritici často mluví o snových představách, kde se zastavil čas. Jak její zátiší tak její romantické krajiny mají dva charaktery; jsou velmi dobové ale jsou také jako z jiného světa.

 

ROBERT KAUFMAN vystudoval původně přírodovědeckou fakultu UK a pracoval v oboru životního prostředí. Ve výtvarném oboru z počátku experimentoval s betonem, posléze jej však nadchla práce se sklem. Používá zvláštní, specifickou techniku – do skla zatavuje ocelové a měděné drátky a síťky, probarvuje jej speciálními sklářskými barvami. Používá také drobných akcentů z platiny, příp. zlata. Ve skle tak zůstává fascinující kouzelný svět bublinek, kovu a světla, plastiky získávají prostorový efekt, hloubku a brilantní lesk.

 
 
Novinky
Upozorňujeme naše zákazníky na změnu pracovní doby ve všední dny. Galerie bude otevřena od pondělí do pátku v době od 10 hodin do 17 hodin. V sobotu a neděli je zavřeno.
Přijměte prosím naši omluvu za to, že již nepřijímáme platby platebními kartami. Důvodem jsou vysoké transakční poplatky bankám, které činí 3% z prodejní ceny.
Toulavá kamera navštívila Galerii GONG.
 
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
  • Galerie Gong
 
   Otevřeno
pondělí - pátek
  10:00 - 17:00
 
Výstavní a prodejní galerietel.: 466 612 526, fax: 466 612 527
originálů a reprodukcímobil: 777 886 776
současného výtvarného uměnígong@igong.cz